17 Ağustos 2018 Cuma

Gezdim öğrendim.


CUDİ PAŞA HANI (diğer adıyla Paşa konağı)
                           Arkadaşlar öncelikle tarihçesine değinelim .

Yapımı kesin olarak bilinmemekte olup 1903 yılında dönemin Osmanlı paşası Cudi Paşa tarafından tren istasyonu olarak restore edilmiş ancak Osmanlı Devleti'nin ekonomik sorunları nedeniyle tren hattı yapılamadığından Gümrük Han'ın olarak kullanılmıştır. Cudi Paşa Han'ı yıkılmak üzereyken dönemin belediye başkanı Hasan Çelebi tarafından 1994 yılında kamulaştırılarak 2006-2007 yıllarında turistik mekan olarak halkın hizmetine sunulmuştur.
Günümüzde kafe ve restoran olarak hizmet vermektedir.
Bugün burayı ziyaret edip kahve içme fırsatı buldum. Gerçekten ismine yakışır bir mekandı. El emeğinin belirgin olduğu  bazalt taşlarıyla yapılmış ince bir ustalık eseri . Yolunuz düşerse uğramanızı tavsiye ederim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çizik Geleceğim, bekle dedi, gitti.. Ben beklemedim, o da gelmedi. Ölüm gibi bir şey oldu.. Ama kimse ölmedi.